fredag 25 september 2015

uppdatering på rockverkstad

Nu tänkte jag uppdatera er lite om hur långt vi har kommit med renoveringen på rockverkstaden. 

Men om ni inte har läst mitt första inlägg om rockverkstaden så råder jag er att läsa det först, 
klick på länken så kommer ni direkt till inlägget 
--> http://idalillqvist.blogspot.fi/2015/08/rockverkstad.html 

Vi har som sagt börjat med insidan nu, pappa har rappat upp skorstenen på insidan och nu håller vi på med att skruva fast golvet. 

Lite bilder från rockverkstaden:



 Rappning av skorstenen.


Vi murade fast en lucka som fans bredvid skorstenen, så dit satte jag ett litet meddelande där jag skrev vad som har funnits genom åren i detta hus. Så vi får hoppas på att någon hittar meddelandet sen i framtiden. 


 Så här ser skorstenen ut nu.


 På andra sidan muren tänkte vi lämna kvar tegelväggen.



Golv läggningen är på gång nu. 

Kommer att uppdatera er igen när jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar